فوتبال ایران

امیر عابدزاده جانشین علیرضا بیرانوند در پرسپولیس؟

به گزارش دیلی فوتبال؛ جدایی علیرضا بیرانوند در پایان این فصل از پرسپولیس قطعی است و اگر اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، او برای ادامه فوتبال خود راهی آنتورپ بلژیک خواهد شد.

با توجه به همین مسئله مربیان پرسپولیس به دنبال یک جانشین مناسب برای این دروازه‌بان هستند. در این میان چند دروازه‌بان نامدار نیز برای پیوستن به پرسپولیس یا بازگشت به این تیم اعلام آمادگی کرده‌اند، اما آنچه مشخص است، تصمیم نهایی در این مورد را یحیی گل محمدی اتخاذ خواهد کرد.

ابتدا اسم پیام نیازمند گلر ملی‌پوش سپاهان مطرح شد، اما این دروازه‌بان کم‌اشتباه رسما اعلام کرد یک فصل دیگر با تیم اصفهانی قرارداد دارد و اگر هم بنا بر جدایی باشد ترجیح می‌دهد لژیونر شود و به اروپا برود!

بنابراین پرونده مذاکره با پیام نیازمند باز نشده در پرسپولیس بسته شد.

در ادامه شنیده شد سعید جلالی راد که پیش از این شاگرد گل‌محمدی در شهر خودرو بود، یکی از جدی‌ترین گزینه‌ها برای جانشینی بیرانوند است.

این دروازه‌بان برای گذراندن دوران خدمت سربازی راهی فجر‌سپاسی شد. گفته می‌شود او هم به دلیل خدمت سربازی نمی‌تواند به پرسپولیس ملحق شود و…

اما اسم یک گزینه جالب‌تر به گوش ما خورد؛ امیر عابدزاده! پسر ۲۷ ساله عقاب سابق آسیا (احمدرضا عابدزاده) فوتبال خود را از آکادمی باشگاه پرسپولیس آغاز کرد و پس از چند سال حضور در آکادمی باشگاه‌های انگلیسی و بازی در آمریکا به ایران برگشت و زمان سرمربیگری مانوئل ژوزه به تیم بزرگسالان پرسپولیس پیوست.

جالب آنکه در آن دوران یحیی گل محمدی ابتدا دستیار ژوزه و سپس سرمربی پرسپولیس شد، اما فرصت بازی در دیدار‌های رسمی به عابدزاده جوان نرسید.

پسر عقاب آسیا در ادامه به راه‌آهن رفت و سپس راهی پرتغال و تیم ماریتیمو شد. امیر عابدزاده در لیگ پرتغال خوش درخشید تا توسط کارلوس کی‌روش برای اولین بار به تیم ملی ایران دعوت شود و حتی به بازی هم گرفته شد.

عابدزاده همواره از کارلوس کی‌روش به نیکی یاد کرده و می‌گوید:

کی‌روش یک جنتلمن واقعی است که دانش زیادی از فوتبال دارد. بعد از هشت سال کار در تیم ملی فوتبال ایران جای خالی او احساس می‌شود. او تأثیر زیادی روی فوتبال ایران داشت. کی‌روش باعث بالا رفتن انتظارات از تیم ملی ایران شد.

همان‌طور که دیدید جانشین او نتوانست در این شرایط دوام بیاورد و ثبات او را داشته باشد. من خودم افتخار می‌کنم که شاگرد او بودم و باید بگویم چیز‌های زیادی از کی‌روش یاد گرفتم.

حالا شنیده می‌شود به پرسپولیسی‌ها و یحیی گل‌محمدی پیشنهاد شده امیر عابدزاده را زیر نظر بگیرد. در حال حاضر پرسپولیس بوژیدار رادوشویچ را در اختیار دارد که سه ساله قراردادش را تمدید کرده و یحیی گل‌محمدی هم اعتقاد زیادی به او دارد، اما می‌خواهد کنار این گلر کروات یک رقیب گردن‌کلفت هم داشته باشد.

آیا این رقیب گردن‌کلفت پسر عقاب سابق آسیا خواهد بود؟ باید منتظر ماند و دید!

اینستاگرام دیلی فوتبال
 
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *