|
کد خبر: ۱۵۱۲۴۷

فیلم| میگی ترکیه 100 برابر بهتر از ایرانه!؟

فیلم| میگی ترکیه 100 برابر بهتر از ایرانه!؟

به گزارش سرویس منهای فوتبال خبرگزاری دیلی فوتبال؛ فیلم منتشر شده از صحبت های مدیر یکی از تالارهای پذیرایی تهران در خصوص تجربه زندگی در استانبول ترکیه بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.

در این ویدیو که در شبکه های اجتماعی فراگیر شده، سعید که به مدت سه سال در استانبول رستوران داری کرده و بعد از مدتی به ایران بازگشته است، نظرات خود را درباره تجربیات کسب کرده اش می گوید.

فیلم صحبت های جالب یک رستوران دار درباره تجربه زندگی در استانبول و مقایسه هزینه ها در ایران و ترکیه که در اینستاگرام منتشر شده است را تماشا کنید.

بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.

فیلم مقایسه هزینه های زندگی در ایران و ترکیه

برچسب ها: اینستاگرام
ارسال نظر
Captcha
نظرات شما
امید فلاح
-
۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
به خدا دروغ میگه الان هیچ جا بدتر ار ایران خراب شده نیست غربت سخته ولی تبعیض وبخوربخور بعضیا تو ایران ازغربت سخت تره درضمن عکسای پشت سرش گویای صداقتتشه
پاسخ
زهرا
-
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بخدا ما قدر ایران و میدونیم و قدر امنیت الان بعد این آسوبها زاهدان به اشراره عبدالحمید واشرارش برای ما فارسها ناامن شده تقاضا داریم ریشه این وهابی داعشی نوکر عربستان کنده بشه
پاسخ
علی
-
۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
تبلیغات دروغ و منفی بر علیه تورکیه ناشی از حسادت و حقارت و سوزش است
پاسخ
محمد
-
۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
واقعا خجالت بکش نون ونمک ترکیه را خردی سرمایه جمع کردی اومدی ایران ادم شدی درضمن من چیزی که دیدم وزندگی کردم اونها از ما خیلی مسلمانترن موقع اذان مغازه باز میرن نماز همه ازاده میپوشن ومیخورن ومیگردن امثال این ادم از اون طیف ادمهان که نمک میخورن ونمکدان میشکنن
پاسخ
امین
-
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱
بنده هم ۱۲ سال در بین آنها زندگی کردم مردمی هستن آرام و هیچ وقت اهل خیانت نبودن . مثل ما فارس نیستند که به ناموس همدیگه چشم داشته باسند وبا منتظر فرصت باسند تا سرهمدیگر گلا بزارند. ما فارس خودمان به آنها ظلم کردیم و حال وقتی جلوی مان می ایستن فریاد می رنیم به دادمان برسید نمی دانم برخی از آدم ها هدف سان از اینکار چیه ؟ واقعا چرا حاشیه دریت می کنند . همچنانکه برای رشتی ها، ترک ها و... درست می کنند . چرا به نیت کثیفی که دارید مردمان خوب رادرنظر دیگران بدجلوه می دهیم . این افکاراز ذهن های بد و منحرف ب می آید که فتنه بین اقشار مختلف مردم بیاندازند
پاسخ
امین
-
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دیدگاه هر فردی له نیت قلبی ایشان برمی گرده اگر دنیا بد بود از فررندان حکومت گران به آن کسور نمی رفت. مطمئن باشید هیچ کس دوست نداره کشور خودش را ول کن و یا لچه های خود را آواره دیارغربت کنه. آدم احمقی هسته که فکر می کنه در ایران فساد وجود نداره و فقر نیست. یا فکر می کنه مشروبات الکلی و دختران وجود نداره. ویا سرهمدیگر را گلاه نمی گذاره. یعنی همه کسانی که از ایران می روند به خاطر اینهاست ، اینها که در ایران فراوان است. به خاطر خیلی چیزهاست که از ایران گریزانند به خاطر نابرابری مانند سهمیه ها بی خودی و مسخره در کنکور ، به خاطر نابرابری در تقسیمات دریافتی مالی. خودش می گوید ترکیه نه نفت و نه گاز و نه باغات میوه جات ونه .... داره و بیشترین در آمدش از توریستی است و قیاس می زنه ، کشور ایران همه چیز داره ولی باز با قیمت بالاتری در اختیار مردم قرار می گیره و درآمد مردم پایین و هزینه ها بالاست. ایجا نیز مالیات در قالب چیزهای مختلف گرفته می شکد که مردم نمی دانند . مردم هرجنسی که از فروشگاهها و رستوران ایشان می خرند ۹درثد ارزش افزوده ( مالیات است به جیب دولت می ریزه). همچنین اصلا ایشان حجاب و بی حجابی را از نظر اسلام می دانن که درباره آن کلمات اظهار نظر می کنه. نمی دانم امروزها هرکس دانسته و نادانسته درمورد هرچیزی نظر می ده. در ایران به نوع زندگی هرفرد بستگی داره ، هرچند اکثر مردم با تمام تلاش خود نیز نمی تونن پس انوازی داشته باشند. حتما ارزش پول آنها بیشتره که ابشان در ایران رستوران باز کننه . واقعا بی شرمانه است یک کشور را زیر سوال برد ، اگر از بکی از مردم آن کشورها مردم و زندگی و ... زیر سوال ببرد خوش مان می آیید. پس به خاطر هر چه باشه پول و ... باشه نه مردم خودمان و نه مردم دیگر کشورها را خراب نکنی . حداق به خاطر اسلام که دم می زنیم و احترام به اسلام این کار را نکنیم.
پاسخ
رامین
-
۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
چقدر دروغ میگه این آقا، حتمااز آدمهای نمک نشناس وبیخودی است، هیچ کدوم از چرت وپرت های که میگه تو ترکیه وجودنداره، تنها تفاوت ترکیه با ایران اینه که:ترکیه بهتر از ایران وافغانستان وپاکستانه،انسانیت وفرهنگ مردم ترکیه را در هیچ جای دنیاکسی نداره، لطفأ از دروغ گفتن خجالت بکشید
پاسخ
محمد
-
۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
چرا دروغ میگی ، اتفاقا من بیش از چند دهه است با تورکها زندگی میکنم .در وفای به عهد و قول بی نظیرند ملتی با فرهنگ و مهمان نوازند تو بازارشون سند چک و سفته نیست بلکه حرفشون سنده ، در تمامی زمینه ها از ایران برترند .به هیچ وجه حتی زنان بی حجابشون اهل فسق و فجور و فساد نیستند ، فکر نکنم‌ هیچ ملتی مثل آنها با غیرت باشه .ترس در ذاتش ذاتشون نیست .
اما اگر بهشون خیانت کنی دیگه کارت ساخته است .
من نمیدونم این تو تورکیه از تورکها چه غلطی کرده ، شاید حسابی ادبش کردند انداختند دور ، داره از شدت ناراحتی میسوزه .
پاسخ
محمد
-
۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
چرا حقوق بالای تورکیه واینکه اینجا آزادی که هرجوردوست داری زندگی کنی ومثل ایران لازم نیست باترس ووحشت زندگی کنی روچرانمیگی نظم ترتیب توهمه چیزوازخدمت رسانی شهرداری وپاکیزگی شهرچزاچیزی نمیگی
پاسخ
وحید
-
۰۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
پس چراایرانیها برای خریدخانه به ترکیه هجوم بردن نمیدونم چه غلطی کرده که ازترکیه دیپورت شده یه نفربودرفته بودت کیه تو ستوران کارمیکردشباوقتی ازبالا یی دیوارخونه مردمو ید میزد رفتنش وازترکیه اخراجش کردن شایدهمین اقاهم چنین شخصیتی داشته
پاسخ
ممد
-
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
بابا بیا پایین سرمون رفت
اینکه هیچ جا مردم ایران رو ندارن تنها جمله درستت بود
ولی دمت گرم با سرعت و پشت سرهم چرت و پرتی گفتن هنره که تو داری
پاسخ
سر مربی
-
۰۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
خدا لعنت کنه وهابی و سنی و برادران وحدتیشون رو که شیعه هر چی میکشه از بی غیرتی همین وحدتیهای بی عقله که عبدالحمید حرومزاده انقدر پرررو شده
پاسخ
ابوالفضل فرهادی
-
۰۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
تبعیض در ایران حال همه مردم را بهم زده... تهوع گرفتیم از بس تبعیض می بینیم... تهوع گرفتیم از بس ادارات رشوه می خواهند تا کار قانونی و بدون مشکل را انجام بدهند وای بحال کسی که کارش مشکل قانونی هم داسته باشه.. سرکیسه ش می کنند..
پاسخ
رسول
-
۰۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دروغ گو و کمی حیا کن .مردم ترکیه بی کار نیستن به اراجیف شما گوش بدن .خیلی راحت زندگی میکنن.میلیونها خارجی حتی هموطن ایرانی اونجا زندگی میکنن. همه راضی فقط شما ناراضی .یه مثل ترکی هست میگه دست گربه به گوشت نمیرسه میگه تلخه .
پاسخ
زاگرس
-
۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
دیدی نمیتونی مثل اینجا نون در کنی و کلاه بگذاری سر ملتش بد شدن.چرا به ملتش توهین میکنی هر جا بدون حجاب داشتو مشروب ملتش خرابه.جناب دیگه تُلی گذاشتین؟!!!جلوتر از تو طرف هر روز از فلاکت ملت انگلیس میگفت لااقل هفته ای چند بار حالا خودش شده لندن نشین.اکثر ملت همه کار کرد الا زندگی ،
پاسخ
ناشناس
-
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
تموم دنیا ترکیه رو توریستی میدونن .این گاگول، عقب مونده،غزمیت میگه بده.
منگول کسی نمیخواد لخت بشه . یابو
پاسخ
محمد
-
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
منم ترکیه بودن
واقعا (استانبول) از لحاظ فرهنگی و کیفیت زندگی تو یه سطح دیگست
تو ایران مادرمو بردیم بیمارستان نزدیک بود دکترا به کشتنش بدن، تو ترکیه بری بیمارستان قربون صدقت میرن
کیفیت غذا آب و هوا و ...
چون یه مدته پناهنده زیاد شده با خارجیا مثل سابق رفتار نمیکنن ولی در کل مقایسه ترکیه و ایران خنده داره
در ضمن این مردم دردشون لخت شدن نیست و خیلیا نون خالی دارن قسطی میخرن
از خواب بیدار بشید
پاسخ
آتیلا کیشی زاده
-
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
صادرات ترکیه رو یه سرچ ساده کنید اراجیف این آدم معلوم میشه
پاسخ
۰
-
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
این خود فروخته خودش به فکر لخت شدن بوده فکر میکنه مردم ایران هم مثل خودش هستند به فکر مفت خوری بوده زور بهش میومده حق دولت رو بده هر نظامی که خدمات بده حق داره مالیات بگیره بنده گردن از مو باریکتره و از اون چیزی که مدنظر اداره مالیاته بیشتر هم میدم بشرطی که خدمات دریافت کنم نه دزدا صبح تا شب با تورم جیب مردم رو خالی کنن
پاسخ
مهدی
-
۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
معلوم این مرتیکه کارش تو کدوم ارگان گیر کرده که داره این اراجیف رو سر هم میکنه
حداقل حداقل برتری که ترکیه نسبت به ایران داره هوای پاک و کشور زیبایی که داره
پس لطفاً شکر زیادی میل نکن جانم
پاسخ
ناصر
-
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
منم الان ۱۳ساله توترکیه زندگی میکنم ولی هیچ یک از سخنان ایشونو قبول ندارم حتی یک درصد.ترکها مردمی خیلی خوش برخورد خیلی محترم خیلی باغیرت وانسانند.مثل اینکه ایشون اونجا خواسته خیانتی کلاهبرداری چیزی بکنه گرفتنش ک...ش گذاشتن تازه داره الان میسوزه.دروغگویه بی شرف کجای استانبول ملتشون اونطوریه هان؟؟؟
پاسخ
جمالی
-
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
اگه راست میگی چرا بچه های مسئولین همه تو ایجور کشورها هستند تازه مگه هرکی میره آنجا هتمآ برای لختی میره
برای آزادی بیان وعقیده ،مذهب،کارو
امنیت وقانون میرند تو یه چیزت میشه.
پاسخ
نیما
-
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
آقا این غلطی کرد،بریدترکیه عشق وحال کنید راست میگی این چرند میگه،اونحاهمه چی مفت ومجانی هست،ایرانی روی سرشون جاداره،،به کشور مترقی ترکیه میگه چیزی نداره،،،بریدمنتظرتونن تیغتون بزنن بامالیات،،،
پاسخ
حقیقت
-
۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
راست میگی بهتر از ایران هیچ جایی نیست، واقعا ایران بهشته منتها نه برای مردم مظلومش بلکه برای دزدها اختلاس گرها ،مفت خورها، ریاکارها، فرصت طلب ها ، بادمجان دور بشقابها و ...
پاسخ
صادق رسولی
-
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
درود بر سایت دیلی فوتبال ، این تجربه چقدر شبیه به ازدواج دخترا با پسریه که بخاطرش تو روی پدر و مادر وایسادن ولی بعد از چند ما طلاق و بی آبرویی برمیگرده خونه پدر و مادر
پاسخ
علی
-
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
شبی ده هزار لیر یعنی شبی بیست و چهار میلیون درامد یعد میخوای ماهی شش میلیون پول گاز ندی
پاسخ
ناشناس
-
۲۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
رحمت به شیری خو ردی. فقط برای وطن فروشان ومزدوران. خوبه. که خود فروخته هستن وپول فروخته شدن خودرا خرج می‌کنن. براشون. این مبلغ ها کمه. درسته گرانی هست که مردم ومغازه دار ها هم تو این گرانی. مقصرن اما ایران بهشته.
پاسخ
محمد
-
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
هنوز نمیدونه،که بهترین ،وخالصترین درآمد اقتصادی ،درامد گردشگریه،چرا گردشگر ها به ایران نمی یان،چرا افغانستان نمیرن،حتما ترکیه چیزی داره که میتونه گردشگر جذب کنه،
پاسخ
سُلی
-
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
شما با اون عکس هایی پشت سرت هست ، انتظاری نداریم خوبی بگی ،تنها کشوری که شبه ایرانه از همه جهات ترکیه است البته برای مردم با رفاه بیشتر.شما اونجا نتونستی اندازه ایران از جیب خزانه بخورید برای همین بدی میگی درآمد شما کم بوده به نظرت.
پاسخ
سُلی
-
۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
خدا از دهنت بشنوه ،سرلختی نیست اصلا فقط سهم زن از دنیا در ایران چیه،این که همیشه مورد ظلم قرار بگیره ،توی ارادات برو ببین چه برخوردی با مراجعین زن دارن.یک سازمان میشناسم که تا الان چون مادر من زن بود حقشو نمیدادن با شوهر خواهرش رفت سریع جواب گرفت بعد از ۷ ماه،این تنها اداره نیست.
پاسخ
امید رضا
-
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۲
درود بر شرفش
وطن پرست و انسان?
پاسخ
.....
-
۰۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بقیه مالیات ها رو چی میگی پسر ?
پاسخ
علی نجف زاده
-
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آفرین دقیقا همین هست که گفتی
پاسخ
امیر
-
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این گونه افراد برای تزریق حماقت به جامعه عرضه میشن.کسی که تو عمرش یک کتاب نخونده به کسانی که مثل خودش و به اضافه ساده لوح هستن.
پاسخ
علی
-
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
کاملا ساختگی،از قاب پشت سرش بفهمید این ویدئو ساخت کیه و هدف چیه
پاسخ
شمس
-
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
واقعا در مورد شما چی بگیم بهتر باشه آقای نسبتا ومثلا محترم تو که روزی ده هزار لیر درآمدتان بوده ماهی میشه سیصد هزار و این یعنی هفتصد میلیون تومان تو نباید ۶ میلیون تومان پول گاز بدی مالیات بدی کی تو کوکت کرده داداش اصلا بحث و هدفت رو حجابه نه درآمد همه میدونن درآمد شهروند ترک به مراتب از ایران بهتره گردشگری و غیره بلوف نزن و دم از فرهنگ نزن من استانبول دیدیم چه رفتاری داشتن تو مترو تراموا حالا ی بار بار برو مترو تهران گرچه خانما و آقایون جدا هستن اگه ی خانم بیاد تو واگن مردا تو از سر جات بلند میشی مطمئنم نه ولی در ترکیه این ی وظیفه هست که مرد جاشو به خانم بده تو فقط رفتی از حجاب گرفتی درحالی که بی حجابشون از این نیم حسابمون صد مرتبه بهتره
پاسخ
عزیزم
-
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
این ابله خان رفته ترکیه و خواسته حرامخوری کنه مالیات نده واجناس و کار کیفیت پایین عرضه کنه و پول درجه یک بگیره اونا هم در فهمیدن و خدمتش رسیدن حالا هم برگشته و فهمیده تو این نظام ... بیشتر از خداشناسی و مردمداری جواب میده رو آورده به ... ابلهتر کسایی که حرف این مزدورو باور میکنند
پاسخ
ناشناس
-
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
بی شرف تو هم یکی از مزدورهای جمهوری اسلامی هستی از عکسهای پشت سرت معلومه جیره خوار ایران برا تو یکی خوبه
پاسخ
?
-
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
آره منم اگه جای تو این حرفو میزدم ،
تو چی میدونی چه خبره ؟
دم از فرهنگ میزنی؟
هه تو توی جایی بزرگ شدی که فرهنگ توش حرامه!
تو یه آدمه عوام هستی که لیاقتت همینه
احمق تو اونقدر شعور نداری که حرف زدنتو بلد باشی اصلا دیپلم داری تو؟
من ۱۲ سال در ترکیه و ۲ سال در آلمان زندگی کردم ،
دیگه به من از فرهنگ نگو که!
مردم اونجا خیلی هم بافرهنگ هستند این تویی که بی فرهنگی و داری به کشور های دیگه توهین میکنی در ضمن کسی مجبورت نکرده آقای بی جنبه بی سواد که بری اونجا قلم پاتو میشکوندی میشستی تو مملکت خودت ?
بی فرهنگ تویی خب !
لقبی که لایقه خودت و امثاله خودته رو به کسه دیگه ای نده
و اینکه اونا همه چی دارن !
نداشتن نفت و گاز دلیل نمیشه به هیچی نداشتن
اونا میدونی چقدر محصول کشاورزی میفروشن؟
میدونی چقدر محصولات دریایی میفروشن ؟
میدونی تو صنایع حرف اول رو میزنن؟
خاک بر سرت کنن احمق بی لیاقت کاش اصلا آدمایی مثل تو به دنیا نمیومدن لیاقتت همینه بی همه چیز
پاسخ
سعید
-
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
۲سال استانبول محله beilik duzuزندگی کردم حرف مفت میزنه
گاز گران هست
برق گران هست
ولی نه اون تعریفی که تو میکنید
پول برق و گاز را با کشور عربستان مقایسه کن
ولی آنقدر امتیازات داره
داخل مجتمع که زندگی میکردم استخر سونا
باشگاه بدن سازی پارک بازی بچه داشت
آرامش داری
امنیت داری
هوای خوب داری
فقط بدی که داره دور از خانواده هستی
این حرفها رو میزنی ایرانی نره دلار بده خونه بخره
همین جا رو درست کنید عین عربستان کسی نره
پاسخ
علی
-
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
شعر نگو بابا کی لختی پ مشروب میخواد مردم ما زاییدن زیر بار مخارج دارن قبلا میگفتن سفره ها کوچیک شده الان میگن لقمه ها کوچیک شده چی میگی تو ابلح مگه تو ایران مشروب نیست مگه مواد نیست مگه پر فاحشه نیست؟ نه اخویی مردم دنبال اینا نیستن مردم دنبال اقتصاد و امنیت و بهداشت و درمان و مسکن درست حسابین نه این شعر هایی که تو میگی
پاسخ
ناشناس
-
۱۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳
تو فرهنگت رو با ادبیاتت نشون دادی
پاسخ
علی
-
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۴
این روزا خیلیا به ترکیه مسافرت میکنن همه میدونن مردمش چقدر شریف و باغیرت هستن و چقدر چشم پاک یه مدت ترکیه زندگی کردم آدم احساس امنیت میکنه هیچ نگرانیی نداری چه از طرف مردمش چه دولتش.
پاسخ
سعید
-
۰۶:۱۱ - ۱۴۰۱/۱۱/۳۰
تمام افرادی که با این صحبتهای این آقا مخالفت میکنند یا نرفتند ترکیه ،یا بعنوان توریست ،یه چند روزی رفتند برای تفریح و برگشتند.هیچ جا ایران نمیشه .مشکل اینجاست که اینقدر رسانه ها سیاه نمایی کردند و ایران بد است رو به مغزی بعضی‌ها تزریق کردند که حتی فکر میکنند درخت‌های رو ترکیه،قشنگتر از درخت‌های ایرانه!.خانه هاشون هم که اینقدر داد می‌زدند بیاد بخرید و تابعیت بگیرید هم که توی زلزله اخیر ترکیه دیدیم.ساختنون ده طبقه مثل برگ خشک شده می‌ریخت.کاش همه فریب تبلیغات رسانه ها رو میخورند می‌توانستند فقط شش ماه بروند ترکیه و اروپا زندگی کنند تا قدر ایران رو بدونند.اینجوری که اکثرا توی ایران کار میکنند اگه بخواهند هرجای اروپا یا ترکیه گرفته تا چین و ژاپن کارکنند ،به ششماهه نکشیده از گرسنگی مردند توی خیابون.
پاسخ
محمد
-
۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
ایران کشور خوبی است ومردم با فرهنگ دارد خود ترک های ترکیه هم این را می گویند .اما ایران گیر یک‌حاکمیت دینی افتاده که دارد ایران ودین را باهم نابود می کند .کسانی که سی سال پیش ترکیه رفتند .حالا که میروند از این همه پیش رفت شگفت زده میشوند
پاسخ
نظرسنجی
تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی 2026 صعود می کند؟