فیلم| مقایسه تاکسی گرفتن در ایران و آلمان؛ قابل توجه عاشقان اروپا
به گزارش سرویس منهای فوتبال؛ فیلم منتشر شده از مقایسه تاکسی گرفتن در ایران و آلمان و هزینه حمل و نقل عمومی در این کشورها بازتاب گسترده ای در اینستاگرام داشته است.
در این ویدیو که در شبکه های اجتماعی فراگیر شده، یک ایرانی مقیم آلمان تفاوت جوانب مختلف سفرهای درون شهری از جمله هزینه آن در دو کشور ایران و آلمان را مقایسه می کند.
- بیشتر ببینید:
- چالش عکس زنان کم حجاب با چادر؛ کدام تصویر قشنگ تر است؟
فیلم مقایسه تاکسی گرفتن در ایران و آلمان؛ قابل توجه عاشقان اروپا که در اینستاگرام منتشر شده است را تماشا کنید.
بازنشر محتوای شبکه های اجتماعی تنها به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آن الزاما بازتاب دیدگاه رسانه دیلی فوتبال نیست.
فیلم تفاوت تاکسی گرفتن در ایران و آلمان
پسندها:
0
گزارش خطا
ارسال نظر
نظرات شما
مرتضی

۰۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
پس بعضیا چیزی میزنن که هر از چندگاهی آرامش مملکت بهم میزنن !! خب بشینین توی خونتون زندگی خودتونو بکنید کسی که بهتون کاری نداره خب ، انگار واقعا بعضیا ی طوریشون میشه که هر از چندگاهی برای جذب مخاطب و جلب توجه حرفهای بوق دار میزنن?? و مثلا میخوان بگن ما روشنفکریم ? ما اپوزسیونیم ،? بعد هم وقتی خارجشون ترکیه و کانادا و آمریکا هست بعد از ی مدت میگن ما تحمل غربت نداریم میخوایم برگردیم و حاضریم بریم زندان ? خب جاهل از همون اول چرت و پرتی نگین سرتون به زندگی خودتون باشه ، کار سختی نیست به خدا ، خیلی راحته . به خصوص خطابم با بعضی از این ی لیبریتی ها هست .
قاسم

۰۷:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوبه ک اینها رو مردم بدونن ولی همینجوری هم تاکسی میگیریم تا خوده مقصد باید پای غرغر راننده بشینیم ک آقا هفته پیش چقدر هزینه لاستیک ماشین کردم همین دیروز چقدر پول جلو بندی دادم 6 ماه پیش روغن میزدم اینقدر الان دارم...آخرشم با همین حرف ها دوبرابر کرایه از هرکدوم ما میگیره آره داداش اینجام همچین گل و بلبل نیس
محمد

۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اخه اسکول جان اونجا با کمترین پول بهترین ماشین رو میخرن دیگه تاکسی بخوان چیکار؟
هزینه ی سوخت هم با توجه به دستمزدهای بالای کاملا اوکیه
سعی کنید هزینه ی سوخت و بنزین رو با دستمزد اون کشور مقایسه کنید احمق نباشید
هزینه ی سوخت هم با توجه به دستمزدهای بالای کاملا اوکیه
سعی کنید هزینه ی سوخت و بنزین رو با دستمزد اون کشور مقایسه کنید احمق نباشید
ناشناس

۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خب اولا تو آلمان میشه از uber یا نرم افزار کرایه استفاده کرد ک قیمتش 16.50 یورو شاید بشع بعدشم حقوق ماهیانه اونجا میصرفه براشون ک به قول این یارو 20یورو برا هر رفت آمد هزینه کنن مثل اینجا نیست از بس گرونی و تورم باشه نشه راحت زندگی کرد
الان مثلا ک چی این فیلم؟ خب گرون هست پولشو در میارن دیگ مثل اینجا نیست ک
الان مثلا ک چی این فیلم؟ خب گرون هست پولشو در میارن دیگ مثل اینجا نیست ک
رامین

۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
.؟. به شقیقه چه ربطی داره درآمدشونم باایران مقایسه کن اگه انسان منصف وباوجدانی هستی
خشایار

۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
البته قربونت چرا کسی بهت کار نداره؟ اینو بپوش اینو بخور اینو نخور! سطل ماست میریزن تو کله ت ،تازه نشستی داری نون و ماستی که زدن تو سرتو میخوری ،میبینی اه ماست شد کیلو بیست فردا سی پسفردا چهل!
میبینی ای دل غافل سد زدن رو بستر نمک! فردا یک استان کامل خشک شد رفت!
میبینی وسط کویر ۳۷ مجتمع آب بر فولاد زدن بعد مجبورن آب از سرچشمه فلان استان منتقل کنن که اه ،باز آب یه استان دیگه رفت! میبینی کشاورزیبیش از توان مملکته و تمام منابع زیرزمینی مصرف میشه! میبینی دومین منابع گاز دنیارو داری اما زمستون سخت اروپارو تجربه میکنی تابستونتم برق نداری! میبینی خریدن خونه ک هیچ! جدیدا خونه کرایه هم نمیتونی بکنی!
بشینیم آروم ؟ چی فکر کردی در مورد مردم؟ حیوانات اهلی ان؟
میبینی ای دل غافل سد زدن رو بستر نمک! فردا یک استان کامل خشک شد رفت!
میبینی وسط کویر ۳۷ مجتمع آب بر فولاد زدن بعد مجبورن آب از سرچشمه فلان استان منتقل کنن که اه ،باز آب یه استان دیگه رفت! میبینی کشاورزیبیش از توان مملکته و تمام منابع زیرزمینی مصرف میشه! میبینی دومین منابع گاز دنیارو داری اما زمستون سخت اروپارو تجربه میکنی تابستونتم برق نداری! میبینی خریدن خونه ک هیچ! جدیدا خونه کرایه هم نمیتونی بکنی!
بشینیم آروم ؟ چی فکر کردی در مورد مردم؟ حیوانات اهلی ان؟
رضا

۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
حاجی اینجا بربری هم دونه ای۲تومنه ارزونیه برگرد اگه راست میگی المان بدردنمیخوره!البته گوشت قرمز هفتصدهزارتومن.و بیست یورو کرایه میدی لااقل ماهانه ۶هزارتاده هزار یوروباید دستمزدبگیری.اینجا کرایه تاکسی یه کارمند باحقوق۹میلیون ماهانه ۳میلیون کرایه هست یک سوم حقوقش.البته شما میتونی دوچرخه بگیری بری نونتو بگیری که براسلامتی هم مفیده تا افکارت سالم باشن .وتا ازخدمات المان استفاده میکنی و میگی بده و اخه..اگه خوب نیست بیا ایران من خودم نون میگیرم برات هرروز تا کرایه ندی
علی

۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگر اینقدر تاکسی وچیزخای دیگر گران است پس داخل مملکت خودت میماندی واین مقایسه عجیب را انجام نمی دادی!
یا بهتر بود منافع آنجابودن را نیز مقایسه می کردی.
یا بهتر بود منافع آنجابودن را نیز مقایسه می کردی.
فرهاد

۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این معنیش میشه که شغل تاکسی توی اروپا کار پردرامدی هست
اما واقعا با محتواهای اینچنینی دنبال چی هستید؟
اما واقعا با محتواهای اینچنینی دنبال چی هستید؟
مینو

۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
منم در یکی از کشورهای اسکاندیناوی زندگی میکنم و در مقایسه با کشور خودمون، درسته که اینجا خیلی مشکلات داریم و قانونمندی حرف آخر را میزنه ولی واقعاً امکاناتی را داریم که قدرشون رو نمیدونیم یکی از اونا در دسترس بودن وسایل نقلیه آسان و سریع و ارزان ( تاکسی، اسنپ، اتوبوس شخصیهای کرایه ایست) و بعضی موارد دیگر. در کشوری که من زندگی میکنم اگر وسیله ای خراب شود هزینه تعمیر وسیله گرانتر از خود وسیله است چون کارگر کم است و دستمزدش بسیار بالاست. برای نمونه عرص میکنم زیپ کاپشن من خراب شده بود وقتی به یک فردی که معمولاً افغانی یا از کشورهای افریقایی به اصطلاح کار سیاه انجام میدن مراجعه کردم دیدم هزینه درست کردن ان زیپ تقریباً برابر با یک کاپشن است و از خیرش گذشتم. در اینجا اگر بخواهیم خانه را نقاشی کنیم، پرده ای باب میلمان بدوزیم، مبلمان را تعمیر کنیم یا باید هزینه بسیار بالایی بپردازیم و یا باید خودمان دست به کار شویم. در مقایسه اگر بعضی مسائل مثل قانونمندیها، اقتصاد، بعضی آزادیها، زورگویی و سرکوبها و تحمیل مرامها و عقاید در کشورمان حل میشد، بهترین و زیباترین کشور را داشتیم. حیف.
طناز

۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
واقعا دلم برای آمریکایی ها و اروپایی ها میسوزه ، چقدر به مردم اونجا فشار میاد ، چقدر مظلوم و تحت ستم هستند و در فقر و فلاکت زندگی میکنند و عقب مانده هستند. اما کشور خودمون ایران ، به به! ایران نگو ، بگو گلستان ، همه چی ارزون ، مردم در رفاه کامل ، پیشرفته ترین کشور کهکشان ، بیکاری صفر ، تورم صفر ، ماشینهای آخرین مدل ، همه سوار بنز و بامو و آئودی و...، نه مثل آلمانی های بدبخت سوار پراید ، چقدر ما ایرانی ها خوشبختیم و چقدر آمریکایی ها و اروپایی ها بدبخت!!!!
محمود

۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عزیزدل شما کجا تاکسی سوار شدی گفتی دربست اون چهار نفر دیگه هم سوار کرده پول دربست رو از شما گرفته. ولا من سی ساله تو ایران سوار ماشین میشم وقتی میگه دربست فقط یک نفر رو میبره حالا شمارو کجا اوسکلت کردن نمیدونم. ولی اینقدر شعور داشته باش که وقتی از کشورت میری بدشو تعريف نکن حتی اگه بد باشه. ازمردم ترکیه و لبنان وعراق... یاد بگیر با تورمی که دارن از کشورشان بد تعریف نمیکنند
ناشناس

۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
این کلیپ های که واقعیت هست باید برای تمام وطن فروش ها و سلبریتی ها بفرستی تا ببیند که اینقدر چرت و پرت نگن ... بدبختی اینه که سلبریتی ها فکر میکنن خیلی باسواد هسن??
دنیا

۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
قابل توجه بی اطلاع ها ،،،، در عوض حقوقی ۳۰۰ میلیونی خواهید دایی من پلیس شده اونجا منم ایشالا میرم پلیس ارشدی چیزی شم???
سعید

۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
واقعا چقدر بی عقل هستن بعضیا، اگه یوقت حرف نزنن بخدا ما فکر نمیکنیم شما لال هستین یا معلول، بابا ساکت شو بی عقل تو که از هزینه حرف میزنی خب از درآمد هم حرف بزن، از نوع تاکسی که عمدتا بنز های E کلاس یا حتی S کلاس هستن هم حرف بزن! از اینم بگو که هر مسیری بخوای بری مترو و وسایل حمل و نقل عمومی با بهترین کیفیت رو دارن! میگی هزینه سوخت بالاست ازینم بگو که ماشیناشون عمدتا هیبریدی و با مصرف ۳ لیتر هستن! ازینم بگو که راننده طفلی اینجا باید برای روزی ۵۰۰ تومان جون بکنه ولی یه جفت لاستیک ایرانی به درد نخور ۳ میلیون تومنه! ماشینش صدی ۱۱ لیتر میسوزونه! یا یه روغن عوض کردن ۵۰۰ هزار تومنه! یکم عقل داشته باشید لطفا و کورکورانه و تعصبی حرف نزنین!
محمد

۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کی دوبرابر میگره!!
اون راننده بیچاره هم که غرغر میکنه از پس پولشو ندادن ، اول اش میگه که بعدا جا نزنی
کم به راننده تاکسی های شریف توهین کنید
اون راننده بیچاره هم که غرغر میکنه از پس پولشو ندادن ، اول اش میگه که بعدا جا نزنی
کم به راننده تاکسی های شریف توهین کنید
ارین

۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوبه فیلمو کامل بزارید
نه اینکه تحریفش کنید
ایشون به مسعود المانی تو یوتیوب معروف هستن
و دارن از سیستم خوب حمل نقل عمومی حرف میزنن
ومیگن تاکسی گرونه
شما فقط تاکسی بریدید و نشون مردم میدید
نه اینکه تحریفش کنید
ایشون به مسعود المانی تو یوتیوب معروف هستن
و دارن از سیستم خوب حمل نقل عمومی حرف میزنن
ومیگن تاکسی گرونه
شما فقط تاکسی بریدید و نشون مردم میدید
مهدی

۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بله کشورهای پیشرفته جهان برای راننده و تاکسی ها ارزش قائلن،. ولی تو ایران طرف از بیکاری میره تاکسی کار میکنه با این کرایه های ارزون. به هیچ خرجی که نمیرسه هیچ همیشه هشتشون گرو نهشون..
هیچ
هیچ
کورش محمودی

۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوب لطف کنید درامدتونم بگید چقدره که بدونیم چقدر تفاوت دارن اینجا اگه بنزین ۳تومنه حقوقم ۶میلیونه
حمید

۱۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
هزینه زندگی متناسب با درامد انهاست و برای شهروندان ان کشور متناسب است.
پناهجویان و توریستها شرایط سخت تری از لحاظ حقوق و رفاه اجتماعی دارند.
هر پزشک تعداد محدودی از بیماران را در مطب میتواند بپذیرد.
بیمه بیکاری تا موقع پیدا کردن کار ادامه دارد حتی اگر سالها باشد و مثل اینجا نیست.
پناهجویان و توریستها شرایط سخت تری از لحاظ حقوق و رفاه اجتماعی دارند.
هر پزشک تعداد محدودی از بیماران را در مطب میتواند بپذیرد.
بیمه بیکاری تا موقع پیدا کردن کار ادامه دارد حتی اگر سالها باشد و مثل اینجا نیست.
ناشناس

۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
تو این مملکت باتوجه به امکاناتی که در اختیار مردم هست هزینه ها سرسام آوره...والا با این ماشینهای زاغارت وقتی بشینی تو ماشین تا مقصد از بوی روغن و بنزینی که داخل ماشین میاد خفه میشیم حالا اخلاق بد راننده رو بزاریم کنار تو ایران هم هزینه حمل و نقل کم پایین نیست...از طرفی کشوری که رو منابع نفتی و گازی خوابیده رو با آلمانی مقایسه میکنید که بیشتر منابع سوختیش وارداتی....لطفا شما دهنتو ببندی و حرف نزنی نمیگن لالی....
علی

۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
کار ندارم که چقد حرف مفت زد ولی توی المان ماشین برقی شارژش رایگانه اگر از ایستگاهای دولتی بزنی حالا شما بیا بهونه جور کن بنزینو بکن 150 هزار ریال!
امیرحسین

۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
حالا ببین ایرانیا چقد بدبختن که کار نیست اکثرا اومدن تاکسی و راننده شدن. عزیزم اونجا همه کار درست و حسابی دارن دیگه مرض نداره که بره مسافر کشی کنه. در پاسخ به دوست عزیز اقا قاسم بگم که مسافر کشی تنها شغلیه که نرخ رو مشتری تعیین میکنه چون راننده زیاده و مسافر میگه اقا اگه این پولی که میگم نمیگیری با ماشین دیگه برم حالا مسافرکش بدبخت باید هم غر بزنه تا بتونه یه لقمه نون ببره خونه اش. لطفا یه خورده خودتونو جای این بیچاره ها هم بزارید.
امید

۱۶:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
یعنی الان ایران جهان سوم بدبخت رو با آلمان مقایسه کردین؟؟؟چرا درامدهاشون رو تورمشون رو نگفتین که چقدر در میارن خرج کنند؟؟
حسین

۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
قابل توجه دوستان سایت دیلی فوتبال
که با حقوق کارگری یک سال میشه اونجا ۲ تا ماشین خیلی بهتر از پراید سوار شد و نیازی به تاکسی نیست
که با حقوق کارگری یک سال میشه اونجا ۲ تا ماشین خیلی بهتر از پراید سوار شد و نیازی به تاکسی نیست
سجاد

۱۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
افرین
اخه چرا همون اقا نمیگه درامد ایران و المان رو نمیشه مقایسه کرد
واگر درامد بالاست یه چیزهایی هم قیمتشون بالاست
اگر نسبت به درامد ایران و المان مقایسه کنه انچنان تفاوتی نداره
تازه راننده هم سرت رو درد نمیاره ضمنا این اقا نگفت که توی المان تاکسی پراید و سمند سوار نمیشن خخخخخ اره داداش تفاوت قیمت دلیل هم داره خخخخخ
اخه چرا همون اقا نمیگه درامد ایران و المان رو نمیشه مقایسه کرد
واگر درامد بالاست یه چیزهایی هم قیمتشون بالاست
اگر نسبت به درامد ایران و المان مقایسه کنه انچنان تفاوتی نداره
تازه راننده هم سرت رو درد نمیاره ضمنا این اقا نگفت که توی المان تاکسی پراید و سمند سوار نمیشن خخخخخ اره داداش تفاوت قیمت دلیل هم داره خخخخخ
سجاد

۱۷:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اصلا موافق نیستم هرکسی که رفته و باخودش یا خانوادش در تماس بودم فقط از راحتی و انسانیت صحبت میکنه
چیزی که در ایران وجود نداره یا خیلی کمه
اگر قیمت بالاست درامد هم بالاست
ایا شما در ایران میتونید با حقوق یک روز کارگری اداره کار ۱کیلو گوشت و روغن و برنج و چند تا چیز دیگه بخری ؟
خودم جواب میدم که خسته نشی در المان میشه پس یکطرفه حرف نزن و از چیزی که اطلاع نداری طنز نساز
ممنون میشم عاقلانه صحبت کنید
چیزی که در ایران وجود نداره یا خیلی کمه
اگر قیمت بالاست درامد هم بالاست
ایا شما در ایران میتونید با حقوق یک روز کارگری اداره کار ۱کیلو گوشت و روغن و برنج و چند تا چیز دیگه بخری ؟
خودم جواب میدم که خسته نشی در المان میشه پس یکطرفه حرف نزن و از چیزی که اطلاع نداری طنز نساز
ممنون میشم عاقلانه صحبت کنید
امیرعلی

۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
با توجه به ارزش پول و معیشت اونجا بیست تا میدن اگه بخوام منطقی باشیم ما برای یه مسیر کوتاه صدهزار تا از واحد پولمونو میدیم و اونها بیست تا.برای ما هزینه ی اونها بالاس ولی برای خودشون حداقل این شکلی نیست
مسعود

۱۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دیلی راستشو بگو میخوان بنزین به همین بهانه ها گرون کنن از این ایرانیای معلوم نیست از کجا؟؟ینی غربتی اونور آب اجیر میشه بعد یه کلیپ بعد که آره اونور گرونه اینجا ارزونه بعد بنزین یا هر چی گرون نکنید باور کنید کشش دیگه نیست گرونی بنزین جهنم به پل میکنه...
علیرضا خدارحمی

۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
میشه اول درآمد اونجا رو با ایران مقایسه کنید بعد راجع به نکات به اصطلاح منفی نظر ارائه کنید
ناشناس

۱۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
بخدا ظلم هست اسم آلمان رو بذارید کنار اسم ایران ، والله ظلمه ، مضحک هست
ناشناس

۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اینکه نصف کشور راننده تاکسی اند چیز خوبی نیست. اونجا همین کسایی که اینجا راننده تاکسی اند درگیر کارهای مهمتری اند
علیرضا

۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
عزیز خیلی اونجا عذاب میکشی ، پاشو بیا ایران دیگه(البته خیلی مودبانه عرض کردم)
ناشناس

۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
ابتدا مقایسه مقطعی میکنه که منطقی نیست،
1-حقوق آلمان به یورو و هزینه آنهم مسلمأ به یورو هست
2- فرهنگ اروپایی ایجاب میکند که افراد از وسایل نقلیه عمومی با کیفیت و قیمت مناسب استفاده کنند و بیش از آنرا میبایست از خود هزینه نمایند. اما در اینجا چند مسافری با این حقوق ها طبیعی است، درضمن چند درصد وسایل حمل و نقل عمومی ایران، با کیفیت و استانداردهای حداقل ایران میباشند و همین هم چقدر در دسترس است.
در پایان مصیبت کشور ما عدم جایگیری افراد متخصص با دانش و مهارت و تجربه کافی و البته دارای تعهد و عرِق ایرانی است . به امید ظهور منجی وارتقا ایران آزاد
1-حقوق آلمان به یورو و هزینه آنهم مسلمأ به یورو هست
2- فرهنگ اروپایی ایجاب میکند که افراد از وسایل نقلیه عمومی با کیفیت و قیمت مناسب استفاده کنند و بیش از آنرا میبایست از خود هزینه نمایند. اما در اینجا چند مسافری با این حقوق ها طبیعی است، درضمن چند درصد وسایل حمل و نقل عمومی ایران، با کیفیت و استانداردهای حداقل ایران میباشند و همین هم چقدر در دسترس است.
در پایان مصیبت کشور ما عدم جایگیری افراد متخصص با دانش و مهارت و تجربه کافی و البته دارای تعهد و عرِق ایرانی است . به امید ظهور منجی وارتقا ایران آزاد
کامران

۱۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خب اگه اینجوریه مرض داری رفتی اونجا؟؟بمون تو همین ایران گل وبلبلت دیگه،،از اونو نمیگه همون ماشین شخصی رو با چ شرایط راحت و قیمت پایینی میخری،،یاسرانه درآمد رو نمیگه،،بدم میاد از اینایی ک رفتن اونجا دارن زندگی و کیفشونو میکنن بعد تو مجازی میگن نه اینجا اخه بده،،
یک ایرانی

۲۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
گل گفتی فراموش نمیکنم همین روغنفکرا سال نودودو دلار حدود سه وخورده ای رو با انتخاب حسن روحانی باشعار رفاقت با امریکاواروپا ونابودکردن احمدی نژاد به حدود سی هزارتومان رسوندن ومسکن خودرو سکه طلا و...چندبرابرکردن
ناشناس

۲۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
الان یه مشت مغرض و اروپا ذلیل مثلا باکلاس، این آقا رو میبندن با فحش که چرا گفتی تو آلمان کرایه تاکسی گرونه!!!!
ناشناس

۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
جیگرم کباب شد واست،پاشو بیا ایران داداش،چی بابا اونجا موندی ،تا تلف نشدی بیا،منتظریم ،چشم براهمون نذاری
فرهاد

۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اگه میشه کمتر زر بزنید چون میانگین درآمد شهروند آلمانی با یک شهروند ایران قابل مقایسه نیست،لطفا ایران رو در مقابل افغانستان و عراق و از این قبیل کشورها قرار بدید که لااقل پنجاه برابر اقتصاد ضعیفتری نسبت به این کشورها داره یکدفعه نرید ایران رو کنار آلمان قرار ندید،مقایسه ایران و آلمان مثل فرقون و بوگاتی هستش یکم خجالت خوبه شیطان هم اینهمه پررو نیست والا هرچی از شیطان شنیدیم مخفی و غیره علنی هستش دیگه مسئولین ایران رودروی مردم و علنی از شیطان بدتر دارن مردم رو گول میزنن یواش یواش مردم دنیا به جای اینکه بگن مراقب باش شیطون گولت نزنه باید بگن مراقب باش مسئولین ایران گولتون نزنن
ناشناس

۲۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
دوست من آلمان زندگی میکنه میگه تاکسی نداره اصن باید با شخصی بری یا قطار
ناشناس

۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
متاسفانه این آقا حالش خوب نیست.داره میگه ۱ کیلومتر میشه ۲۰ یورو یعنی حدودا ۱۲ میلیون ریال!
خوب اون یک کیلومتر رو پیاده میرم و ۱۲ میلیون ریال توی جیبم میمونه....
اگه هم اینطور باشه! پس راننده تاکسی روزانه درآمدش توی آلمان بیش از ۲ میلیارد ریال هست....
خوب اون یک کیلومتر رو پیاده میرم و ۱۲ میلیون ریال توی جیبم میمونه....
اگه هم اینطور باشه! پس راننده تاکسی روزانه درآمدش توی آلمان بیش از ۲ میلیارد ریال هست....
محمد

۲۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
آره دادش به گفته این رفیقمون درآلمان همه چی گرونه ، اصلأ سر میبرند، اینجانیآین ! بزارین ما راحت زندگیمونو بکنیم، همون ایران همه چی مُفته !
علی

۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
جیره خور برون مرزی آفت وطن فروش تو که اینقدر ماشین سواری تو آلمان بهت فشار آورده بتمرگ تو ایران جیره خوری کن جیره خور بچه قرشمال یا کلان تر وطن فروشی خود فروشی کن تا جیره ات را زیاد کنند مشکل ماشین سواریت حل شه بلکه حیف نون مفت خور
حبیب

۲۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
خوب این که هزینه حمل و نقل اونجا بالا هست یک مزیته نه عیب چون باعث میشه جا به جایی های الکی که ما ایرانیها میکنیم خود به خود حذف بشه و باعث کم شدن ترافیک و آلودگی هوا کم شدن تعداد ماشین ها و غیره بشه
ما ایرانی ها عادت کردیم واسه هرچیزی با وسیله شخصی یا تاکسی جابجا بشیم در حالی که اونا اکثرا از دوچرخه برای جاهای کمتر از ۵ کیلومتر استفاده میکنن
دوماً کرایه بالا باعث حمایت از قشر زحمت کش راننده ها میشه
مثلاً تو ایران تاکسی ها و اسنپی ها اکثرا از قیمت پایین کرایه ها ناراضی اند
این هم که گفت تاکسی دربست درسته و همه جای دنیا اینجوریه فقط ایرانه که چهار نفر میچپن بغل هم و از بوی بد هم و بوی داخل تاکسی حالشون بد میشه
ما ایرانی ها عادت کردیم واسه هرچیزی با وسیله شخصی یا تاکسی جابجا بشیم در حالی که اونا اکثرا از دوچرخه برای جاهای کمتر از ۵ کیلومتر استفاده میکنن
دوماً کرایه بالا باعث حمایت از قشر زحمت کش راننده ها میشه
مثلاً تو ایران تاکسی ها و اسنپی ها اکثرا از قیمت پایین کرایه ها ناراضی اند
این هم که گفت تاکسی دربست درسته و همه جای دنیا اینجوریه فقط ایرانه که چهار نفر میچپن بغل هم و از بوی بد هم و بوی داخل تاکسی حالشون بد میشه
محسن

۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
... ولی همون ماشین که تاکسی آلمانی هاست باید برای داشتنش یک عمر کار کنی.کشوری که این همه معدن و انرژی داره باید مثل عربستان باشه مردمش راحت و بی دغدغه باشه امارات و دبی و بقیه را مقایسه کنید .خانواده ها نباید شام و نهار تخم مرغ بخورند.یکم غیرت داشته باشید نیست.بزرگ ترین اختلاص ها مال ایرانه تمام ارگانهای دولتی حتی پلیس مبارزه با مقاصد اقتصادی و اداره مالیات و ....همه رشوه های میلیاردی میگیرن.اینا رو هم بگید بد نیست
ناشناس

۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
پس میشه بفرمایید شما اونجا چه غلطی میکنی پس حتما روی هم رفته اونجا جای بهتری برای زندگی که اونجا موندی
حسبن

۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اینجا درآمد به ریال هست و مخارج به دلار.
اونجا اما بیست یورو میدن به تاکسی، اما چند یورو واسه یه شغل معمولی درآمد دارن؟
خداییش، توی اقوام و اطرافیان خودتون، از اونایی که رفتند، چند نفر برگشتند؟
ایران رو با آلمان مقایسه میکنید؟ با قیمت تاکسی و آب معدنی و ... ؟
اصلا این آقا که این مقایسه احمقانه رو میکرد، چرا اونجا مونده و حاضر نیست برگرده به بهشت ایران؟ خودشو از اون جهنم خلاص کنه دیگه...
خودتون رو گول نزنید. یا شاید بهتره بگم مردم رو ... فرض نکنید ای اقلیتِ خدانشناس
اونجا اما بیست یورو میدن به تاکسی، اما چند یورو واسه یه شغل معمولی درآمد دارن؟
خداییش، توی اقوام و اطرافیان خودتون، از اونایی که رفتند، چند نفر برگشتند؟
ایران رو با آلمان مقایسه میکنید؟ با قیمت تاکسی و آب معدنی و ... ؟
اصلا این آقا که این مقایسه احمقانه رو میکرد، چرا اونجا مونده و حاضر نیست برگرده به بهشت ایران؟ خودشو از اون جهنم خلاص کنه دیگه...
خودتون رو گول نزنید. یا شاید بهتره بگم مردم رو ... فرض نکنید ای اقلیتِ خدانشناس
علی

۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
اینم در نظر بگیرید اونجا تو آلمان به پول ایران حداقل ۳۰۰میلیون حقوق میگیرن،اینجا ۵میلیون
علیرضا

۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
۲۰یورو تو آلمان برای اونها ۲۰ هزار تومن ماست براشون اصلاً ارزش نداره این یک
دوم اینکه تو آلمان آخرین مدل بنز و آئودی و بهترین ماشینها تاکسیه نه پیکان ۴۰سال پیش و پراید فکستنی ۲۰سال پیش که یهو چپ میکنه
سوم اینکه همه دنیا چه ۱نفر باشی چه ۴نفر کرایه کامل رو میدی مثل کیش خودمون
چهارم اینکه توی پشمک که میگی یه چیزتون میشه بشین خونت آره ملت *** و بهترین امکانات وارزونترین کشور یهو الکی میریزن تو خیابون
دوم اینکه تو آلمان آخرین مدل بنز و آئودی و بهترین ماشینها تاکسیه نه پیکان ۴۰سال پیش و پراید فکستنی ۲۰سال پیش که یهو چپ میکنه
سوم اینکه همه دنیا چه ۱نفر باشی چه ۴نفر کرایه کامل رو میدی مثل کیش خودمون
چهارم اینکه توی پشمک که میگی یه چیزتون میشه بشین خونت آره ملت *** و بهترین امکانات وارزونترین کشور یهو الکی میریزن تو خیابون
ناشناس

۰۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آره از عقب! تو همین آلمان که شعر اینجا میگه کارگر ساده ماهی ۶ هزار یورو درآمد داره!
حالا حساب کن ۶ هزار یورو روزی ۲۰ یورو بدی کرایه تاکسی خخخخ
حالا حساب کن ۶ هزار یورو روزی ۲۰ یورو بدی کرایه تاکسی خخخخ
غلامرضا

۰۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
من 5 سال اونجا زندگی کردم حساب کنید تو دمای 3 درجه زیر صفر 14 کیلومتر با دوچرخه پا میزدم تا برسیم به شهر (نزدیک 30 دقیقه)یا 5 کیلومتر تا الدی (فروشگاه مواد غذایی) اون اقا کاملا درست میگفت اونور هیچ خبری نیست جز پشیمونی . بدترین دوران زندگیمو اونور گذروندم . خلاصه ته خطه باید با عراقی و سوری و افریقایی تو یه ساختمون زندگی کنی تا تکلیفت روشن شه .
کیسان

۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آخی،، خب خیلی سخته بیخود کردی موندی اونجا،برگرد ایران زندگی کن !!!!! هزینه خوردوخوراک چطوره ؟؟ هزینه تحصیل ؟؟ درمان؟؟ خدمات اجتماعی؟؟؟ حقوق شهروندی؟؟؟ خدمات پس از فروش؟؟؟ اجاره مسکن ؟؟؟؟ ایناهم مقایسه کن ???
کیان

۰۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ترکیه هم اینجوریه...من نمیگم ایران کم بدبختی داریم..کم کم داریم به قهقرا میریم...ولی ولی این عشق وحالی هم که تو ماهواره و اینستا نشون میدن از کشورای اروپای نصفشون دروغه..دوتا کشور اروپای رفتم وپنج تا آسیای.. این مسؤلین یه کم برسن به مردم به خدا ایران بهشته بهشت...حالا یه سری احمق که پاشونو تو کیش هم نزاشتن.و فقط چند تا کلیپ از اینستا دیدن نشن کارشناس??
صالح

۰۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اقا اول که بهترین کشور اروپایی برای مهاجران ایرانی المان است دوم همه مان دیگه تواروپا اقوام داریم بنده که یک روستا زاده فریدونشهر اصفهان ام دودختر عمو ودوپسر عمو المان واتریش دارم خبر داریم چجوریه پسرعموم من سه سال پیش بامهندسی برق ۵۰میلیون حقوق میگرفت بنده بامهندسی برق اصفهان امسال یازده میلیون میگیرم واون داره تند تند پولها رامیفر سته وتمام مراکز تجاری فولادشهر راداره میخره کرایه تاکسی وهزینه انرژی اونجا ده برابره ولی حقوق ومزایاشون بیست برابر ماست از دفتر کار بین الملی ها بپرسید المان در اروپاوکره جنوبی در اسیابه طور کلی برخوردار ترین کشور هستند
سهیل

۰۵:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
محمد از رباط کریم باهاتون صحبت می کنه. اخه هموطن اونی که المان زندگی میکنه انقدر باید زندگیش برنامه داشته باشه که پا نشه بیاد توی این سایتا کامنت بخونه و کامنت بذاره. کی گفته شما المانی...شما از مرز رباط اونطرفتر نرفتی. راستی از المان چخبر؟ ???
مسعود

۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
وای چقدر آدم احمق زیاد شده که حاضر هستن برای دیده شدن توی مجازی هر چرت و پرتی رو تحویل مردم بدهند
ناشناس

۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اینجا هم بنزین ارزونه هم کرایه و بقیه چیزا گرونه اما آدم هم آرزونه ! وقت هم ارزونه!
این آقا نگفت کسی تو آلمان زندگی میکنه دخل و خرجش به میخوره یا نه!؟
من چهار بار رفتم یه اداره ای کار داشتم یه بار کارمندی نبود دوبار سامانه شون قطع بود یه بارم گفت مدارکت کافی نیست درحالی که قبلا رفته بودم ازش پرسیده بودم لیستی بهم نشان داده بود ازش عکس گرفته بودم
اینجا آدم خودش وقتش بی ارزشه
این آقا نگفت کسی تو آلمان زندگی میکنه دخل و خرجش به میخوره یا نه!؟
من چهار بار رفتم یه اداره ای کار داشتم یه بار کارمندی نبود دوبار سامانه شون قطع بود یه بارم گفت مدارکت کافی نیست درحالی که قبلا رفته بودم ازش پرسیده بودم لیستی بهم نشان داده بود ازش عکس گرفته بودم
اینجا آدم خودش وقتش بی ارزشه
مریم

۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
پس بگو! !! حالا فهمیدم چرا اکثر آلمانیها دنبال گرفتن اقامت ایرانن. کوچه ما پر شده از آلمانیها. میترسم رباط کریممون مثل فلسطین بشه که اسرایلیها اشغال کردن
ابراهیم

۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
عزیزم. با این تواصیل پس الان المانی ها یا از گشنگی و تشنگی مردن یا مهاجرت کردن.... گفتی درامد اونجا چقده؟ گفتی بنز ماخ چنده؟ گفتی درمانشون رایگانه. گفتی ازادی دارن؟ گفتی دین شون هرچی که هست به انسانیت خدمت میکنن... تا شب بخام بگم هست.....
علی

۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اسم پیجشو گذاشته پیج فوتبالی ولی تو هر چیزی اظهار نظر میکنه فقط کپشن رو دریابین اولا اونجا تو اروپا اجاره خونه ..گرونه ولی دخل و خرج میخونه مثلا ماهی ۳۰۰۰یورو درامدت باشع بخای جای لاکچری زندگی کنی حدود ۱۵۰۰تا میره به اجاره خونه ولی ماهی ۲۰۰یورو. خرج خورد خوراکت میشه میتونی هرماه هم۵۰۰یورو پس انداز کنی
مسافر

۱۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آفرین بستر درست گفتی اینا فکر میکنم مردم ایران احمقن هیچ وقت مزایا رو نمیکنن درآمد ها رو نمیکنن و .... میان سیاه نمایی میکنن متاسفانه
فرزاد ترکاشوند

۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
کاشکی ایران هم قیمت سوخت تا لیتری ۱۰۰ هزار بره بالا تا بیشتر قدر انرژی رو بدونیم
اما اما درآمد مردم هم حداقل روزی ۱۰ میلیون تومن بشه
اما اما درآمد مردم هم حداقل روزی ۱۰ میلیون تومن بشه
علی

۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
سلام
لیاقت حرف زدن باتویی که چنین می گویی در باره تفاوت کرایه تاکسی .ارواح بابات .
بگو که در اینجا کارگر ساده ۵ هزار یورو می گیرد.
همانطوری که دوستان در بالا به توی نفهم تفهیم کردند که مهندسی در ایران ۱۰ میلیون می گیرد ولی در آلمان ۶۰ میلیون وبا کار در آنجا ایران را می خرد
ای نفهم
لیاقت حرف زدن باتویی که چنین می گویی در باره تفاوت کرایه تاکسی .ارواح بابات .
بگو که در اینجا کارگر ساده ۵ هزار یورو می گیرد.
همانطوری که دوستان در بالا به توی نفهم تفهیم کردند که مهندسی در ایران ۱۰ میلیون می گیرد ولی در آلمان ۶۰ میلیون وبا کار در آنجا ایران را می خرد
ای نفهم
ناشناس

۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
با توجه به نظر مخالف اکثریت قاطع معلوم میشه این آقا دروغ گوی بزرگ و سو نیت داره
جعفر حاجی پور

۱۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
خجالت بکشید با این گزارش مسخره
حداقل به یورو کار میکنن به یورو هم خرج.
نه اینکه به ریال کار کنی به دلار خرج...
حداقل به یورو کار میکنن به یورو هم خرج.
نه اینکه به ریال کار کنی به دلار خرج...
ناشناس

۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
انگار مسولین ما بدجور شیفته ی کشور کره شمالی شدن می خواهند مردم ایران فکر کنند در بهترین کشور دنیا زندگی می کنند و تا می تونن ارتباط ما رو با خارج قطع کنند
محمد

۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
چطور فوتبالیستها حق دارند راجع به هر چی نظر بدهند...
در ضمن درآمد در آلمان 2500 تاست که 800 یورو بابت مالیات کم میشه... یک کیم معمولی حدود 1/70 یورو است یعنی حدود صد هزار تومن در ایران ولی 8 هزار تومن....
در ضمن درآمد در آلمان 2500 تاست که 800 یورو بابت مالیات کم میشه... یک کیم معمولی حدود 1/70 یورو است یعنی حدود صد هزار تومن در ایران ولی 8 هزار تومن....
محمد

۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
ماشین و خونه در ایران نسبت به اروپا گران تر است.. وگرنه موادغذایی و مرابه و سوخت به نسبت درآمد با اروپا فرق ندارد... رفاه در اروپا سرابی بیش نیست
محمد

۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
یه ابله نوشته حقوق کارگر در آلمان 5 هزار یورو است.. ابله میدونی 5 هزار یورو چقدره... آلمان حقوق خالص که مالیات کم شده حدود 1500 یورو است و هر لیتر بنزین 2 یورو... یعنی حقوق میشه 750 لیتر بنزین... ولی کارگر ایرانی 8 9 میلیون میگیرد 3 هزار لیتر بنزین می تواند بخرد....
مواد غذایی و سوخت در ایران خیلی ارزان است و حقوق در ایران به نسبت قیمت مواد غذایی با آلمان فرق ندارد.. یعنی حقوق 90 میلیونی یک آلمانی با حقوق 9 میلیونی یک ایرانی تفاوتی ندارد اما متاسفانه مردم ایران نمیفهمند.
فکر میکنند حقوق بالاست ولی کالاها به قیمت ایران است..... به جز قیمت ماشین و مسکن همه کالاها در ایران به نسبت حقوق مردم مفت است.....
اینکه چرا مهاجرت میکنند فقط قیمت ها دلیل مهاجرت نیست بعضی ها به خاطر دیسکو و این حرفها مهاجرت میکنند
مواد غذایی و سوخت در ایران خیلی ارزان است و حقوق در ایران به نسبت قیمت مواد غذایی با آلمان فرق ندارد.. یعنی حقوق 90 میلیونی یک آلمانی با حقوق 9 میلیونی یک ایرانی تفاوتی ندارد اما متاسفانه مردم ایران نمیفهمند.
فکر میکنند حقوق بالاست ولی کالاها به قیمت ایران است..... به جز قیمت ماشین و مسکن همه کالاها در ایران به نسبت حقوق مردم مفت است.....
اینکه چرا مهاجرت میکنند فقط قیمت ها دلیل مهاجرت نیست بعضی ها به خاطر دیسکو و این حرفها مهاجرت میکنند
محمد

۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اتفاقا وطن فروش شماها هستید که همه چیز مملکت را سیاه میبینید... بنزین و نان و آب و گاز مجانی خوردید هار شدید
کوشا

۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
با درود! اگر درآلمان این مشکلاتی که این آقا میفرمایند هست آیا در ایران ماهم این مشکلات را با افغانها داریم! دوستان افغان بدون دادن مالیات از اتوبوسی که من مالیاتشو دادم استفاده میکنم یعنی اون از صندلی من استفاده میکنه ولی من باید بایستم ! در هیچ کجا عدالت نیست ! حتی تو کشور خودت ! ما که تو کشور خودمونیم!
محمد

۱۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
حقوق خالص در ایران حدود 8 میلیون تومن است... حقوق خالص در آلمان حدود 1500 یورو است.یعنی 100 میلیون تومن.. . خالص عرض کردم مالیات خیلی بالاست... حقوق 8 میلیون تومنی در ایران به نسبت قیمت نان و بنزین و لبنیات و آب و برق و گاز و و کرایه و خلاصه کلیه مواد غذایی حداقل به اندازه 1100 یورو ارزش دارد.... یعنی شما ظاهرا فکر میکنید حقوق 8 میلیون است و میگید آه در آلمان 100 میلیون حقوق است اما حقوق کارگر در ایران کم است... اما دقت نمیکنید کههنه چی یک دهم آلمان است حقوق کارگر ایرانی 60 70 میلیون تومن است..
در ایران فقط ماشین و مسکن گران است باقی کالاها یک دهم آلمان است
در ایران فقط ماشین و مسکن گران است باقی کالاها یک دهم آلمان است
محمود

۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
یکی به اقا بگه یه مقایسه درامدی هم داشته باشه تا تفاوت واقعی براش روشن بشه نه اینکه گیر داده به کرایه ماشین گمونم خودشم با ازمابهترون فامیله که المانه حرف ایرانو میزنه
مهدی کرمی

۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
اطلاعاتت غلطه
تو اروپا حقوقت کارمند1500 تا هست
هزینه ها هم خیلی بالا هست
اگه پس اندازشون اینقدری که می گی بود
تو زمستان یخ نمی زدند اون بخاری لامصب رو روشن می کردند?
تو اروپا حقوقت کارمند1500 تا هست
هزینه ها هم خیلی بالا هست
اگه پس اندازشون اینقدری که می گی بود
تو زمستان یخ نمی زدند اون بخاری لامصب رو روشن می کردند?
مجتبی

۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
احمق این همه تاکسی بخاطر بیکاریه و این همه مسافر بخاطر بی پولیه و جعمیت زیاد
شهرام

۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
جناب استاد
لطفا درآمد یک کارگر ساده در آلمان رو بفرمایید.
بنده الان آنگلا مرکل رو با تاکسی رسوندم در خونه ی هلموت کلن صدر اعظم سابق مرکل بنده خدا گفت ندارم منم در باز رسوندمش به همین گوشی قسم به جان مرحوم جان کندی .
لطفا درآمد یک کارگر ساده در آلمان رو بفرمایید.
بنده الان آنگلا مرکل رو با تاکسی رسوندم در خونه ی هلموت کلن صدر اعظم سابق مرکل بنده خدا گفت ندارم منم در باز رسوندمش به همین گوشی قسم به جان مرحوم جان کندی .
مهری

۲۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
مردم رو چی فرض کردین .درآمد کارگر اونجا چندین برابر کارگر اینجای .ابله
کمال

۲۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
استاد عزیزم عرض کنم که جدیدا طرح بلیط ۴۹ یورویی تو آلمان اجرایی شده که بر اساس اون با خرید یک بلیط ۴۹ یورویی به مدت یک ماه بدون محدودیت از وسایل نقلیه عمومی میتونید استفاده کنید.پیشنهاد میکنم شما هم استفاده کنید که خرج تاکسیتون زیاد نشه.البته اون طرح رو بخاطر فقرای آلمان راه ننداختند.بخاطر کاهش آلودگی هوا راه انداختند.
ناشناس

۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آقای نون به نرخ روز خور خیلییی سختته پاشو بیا ایران،
الان دیگه همه ملت یا اشنا دارن تو اروپا یا رفتم یااز طریق اینترنت اطلاعات کسب میکنن پس الکی خودتو خسته نکن چیزی بهت نمیدن دستمالت رو بردار برو دنبال کارت.
الان دیگه همه ملت یا اشنا دارن تو اروپا یا رفتم یااز طریق اینترنت اطلاعات کسب میکنن پس الکی خودتو خسته نکن چیزی بهت نمیدن دستمالت رو بردار برو دنبال کارت.
ناشناس

۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
آره بابا،، یارو بهترین کشور دنیا رو با اینجا مقایسه میکنه ،!! تمام هزینه های یک روز خانواده اندازه یک ساعت حقوق شخص میشه بقیه شو پس انداز میکنن ،،هیچ کسی جرات یک ریال دزدی و اختلاس رو نداره اگر کسی یک قدم کج برداره سیستم آنقدر شفاف و درست کار میکنه که همه خبردار میشن و آزادی رسانه ها بهترین ویژگی کشورهای اروپایی هست که جلوی رانت و رابطه بازی و دزدی رو میگیره ،،
پورپور

۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
عزیزم اقای فرزاد ترکاشوند این ارزویی که کردی یعنی تورم حواست به ارزوهات باشه اگه همچین تتفاقی بیفته دالار میشه ۲۰۰ هزار تومن شاید حتی بیشتر
پورپور

۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
معلم تاریخ ما یه حرف خوبی میزد میگفت خدا یه تیکه از بهشت رو انداخته تو خاورمیانه.
اگر مدیریت درست باشه چابهار میتونه از دبی بیشتر گردشگر جمع کنه(من چابهاری نیستم معلمم هم نبودولی جاذبه های انجا را به ما گفت)تمام نقاط جهان زیبایی هایی دارند که مشابهش یا حتی بهترش در ایران هست ولی ما گند زدیم توش الان ما مردم ایران تو ایران شهروند درجه ۲ محسوب میشیم طبق قانون
اگر مدیریت درست باشه چابهار میتونه از دبی بیشتر گردشگر جمع کنه(من چابهاری نیستم معلمم هم نبودولی جاذبه های انجا را به ما گفت)تمام نقاط جهان زیبایی هایی دارند که مشابهش یا حتی بهترش در ایران هست ولی ما گند زدیم توش الان ما مردم ایران تو ایران شهروند درجه ۲ محسوب میشیم طبق قانون
ناشناس

۲۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
بسواد ماشین اونجا گاروعیع اصا بنزین ندارن احمق و روزی چهارصد دلار درآمد دارن قیمت خوراک هم مثل ایرانه
علیرضا خدارحمی

۰۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
همه دارن مفت میخورن ،شما یه نفر زحمت میکشی؟؟؟ ،همه پاره شدن و به هیچ جا نرسیدن ،شب تا صبح فکر و خیال پدر همه رو درآورد و هیچی به هیچی، اتفاقا تو و این مرتیکه مفت خور و جیره خور و وطن فروش و مردم فروش و نون به نرخ روز خور و مفت خور هاااااا شدین که اینجوری حرف مفت میزنید
علیرضا

۰۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
همه دارن مفت میخورن ،شما یه نفر زحمت میکشی؟؟؟ ،همه پاره شدن و به هیچ جا نرسیدن ،شب تا صبح فکر و خیال پدر همه رو درآورد و هیچی به هیچی، اتفاقا تو و این مرتیکه مفت خور و جیره خور و وطن فروش و مردم فروش و نون به نرخ روز خور و مفت خور هاااااار شدین که اینجوری حرف مفت میزنید
حامد

۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
أحسنت، اون کسی که از آلمان تبلیغ می کنه برای مهاجرت یه احمق به تمام معناست
چون هرچی درآمد داری، 80 درصدش با مالیات و هزینههای اجاره و حمل و نقل و خوراک ازبین می ره
چون هرچی درآمد داری، 80 درصدش با مالیات و هزینههای اجاره و حمل و نقل و خوراک ازبین می ره
ناشناس

۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
۴۵۰۰یورو در ماه است و ۱۰٪بابت مالیات کم میشه.و اونجا ماشین و دوچرخه الکتریکی توی مکان های مخصوص و جود داره که افراد میتونن با پرداخت چند سنت استفاده کنن نه ۲۰ یورو واسه ۱ کیلومتر
ناشناس

۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
پس چرا وضع ایران اینقد داغونه ولی آلمانیا تو رفاهن؟ قطعا وابسته هستی وگرنه از جمهوری اسلامی دفاع نمیکنی. تاکسی ایران پیکان و پرایده ک آلمانیا مفت هم سوارش نمیشن. چون تصادف کنی مردی. اونجا بنز و بی ام دبلیو تاکسیه. اینجا سایپا و ایرانخودرو نمیزارن هیچ ماشینی بیاد داخل. اگرم بیاد با ده برابر قیمت. پرایدی ک باید پنج میلیون باشه سیصد میلیونه. چندسال پیش رئیسی بیسواد میگفت دلار هیچوقت ب پنج هزار نمیرسه. الان شصت هزاره.
ناشناس

۱۴:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
فیلسوف.چرا پول بستنی رو تبدیل ب ریال یا تومن کردی ولی درامد رو نه.حتی اگ همه اعدادت درست باشه ک نیست.با کسر مالیات ۱۷۰۰ یورو میمونه.با ۱۷۰۰تا میشه ۱۰۰تابستنی دونه ۱.۷یوروخرید.حالا تو ایران بستنی دونه ای۸هزار ک اشغالترین نوعش هست ،صدتاش میشه هشتصد هزار.حالا چقدر از مردم۸۰۰هزار در روز درامد دارن؟؟؟؟؟؟
ناشناس

۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
این ادم فکر میکنه هیشکی هیچی نمیدونه .چی رو با چی مقایسه میکنید؟خیلی سخته زندگی المان؟پس خداروشکر که تو ایران زندگی میکنیم.واقعا ادم نمیدونه چی بگه .حیف اینترنتی که برای دیدن این کلیپ خرج کردم
محب

۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
چرا به شعور مردم توهین میکنی تو ایران از همون ونک تا ساعت نفری ۶۰ هزار تومانه که روزی ۱۲۰ هزار تومان رفت و برگشت میشه هفته ایی بغییر جمعه ها میشه ۷۲۰ هزار تومان ماهیانه میشه ماهی ۳ میلیون تومان برا اون کارمند که حقوقش تو بهترین وضعیت ۱۰ میلیون تومانه باید ۳۰ درصد حقوقش رو برا یه مسیر بده حالا بماند اگه چند جا کار داشته باشه ، ولی در آلمان بقول شما همین مسیر اونم دربست ۲۰ یورو که روزی ۴۰ یورو ماهیانه ۸۸۰ یورو حالا اونی که حقوقش هفته ایی ۲۰۰۰ یورو و ماهی ۸۰۰۰ یورو باشه ۱۱ درصد حقوقش رو باید بده بماند آیا ارزش یورو با ریال یکیه ؟ بعد مواد غذایی به گرونی ایرانه ؟ مردم رو چی فرض کردید ؟ خجالت بکشید
نظرسنجی
تیم ملی ایران از مرحله گروهی جام جهانی 2026 صعود می کند؟
نیازمندیها